Моніторинг якості освіти
Затверджено
Наказ Міністерства освіти і науки України
від 16.01.2020 № 54
ПОРЯДОК
проведення моніторингу якості освіти
І. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізм підготовки та проведення моніторингу якості освіти та освітньої діяльності (далі - моніторинг) у закладах дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти незалежно від їх підпорядкування, типу й форми власності, інших суб'єктах освітньої діяльності, які забезпечують здобуття дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти (далі - заклади освіти).
2. Моніторинг проводиться відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту», цього Порядку, інших актів законодавства, документів закладів освіти, програми моніторингу (далі - Програма), договору про проведення моніторингу (за його наявності).
3. У цьому Порядку терміни вживаються у значеннях, що визначені Законом України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту».
4. Моніторинг проводиться з метою виявлення та відстеження тенденцій у розвитку якості освіти в країні, на окремих територіях, у закладах освіти, встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності її заявленим цілям, оцінювання причин відхилень від цілей.
5. Моніторинг проводиться відповідно до таких принципів: систематичності та системності , доцільності; прозорості моніторингових процедур та відкритості; безпеки персональних даних; об'єктивності одержання та аналізу інформації під час моніторингу; відповідального ставлення до своєї діяльності суб'єктів, які беруть участь у підготовці та проведенні моніторингу.
6. Об'єктами моніторингу можуть бути: знеособлена інформація про учасників освітнього процесу; освітні та управлінські процеси в закладі(ах) освіти; різні види діяльності учасників освітнього процесу (навчальна, викладацька, організаційна, управлінська тощо); умови здійснення освітньої та управлінської діяльності (матеріально-технічні, санітарно-гігієнічні, нормативно-правові, кадрові, фінансові, навчально-методичні тощо); результати запровадження освітніх змін, інновацій; стан організації освітнього процесу в закладі освіти; результати навчання та розвитку здобувачів освіти, формування їх компетентностей; ці об'єкти, визначені у Програмі.
Джерело доступу https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0154-20
Моніторинг якості освіти в закладі
Моніторинг якості освіти - це система послідовних і систематичних заходів, що здійснюються з метою виявлення та відстеження тенденцій у розвитку якості освіти в країні, на окремих територіях, у закладах освіти (інших суб’єктах освітньої діяльності), встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності її заявленим цілям, а також оцінювання ступеня, напряму і причин відхилень від цілей.
Мета: створити систему моніторингових досліджень якості освіти в закладі освіти, використати системний підхід збору, узагальнення, аналізу матеріалів для прийняття управлінських рішень
Завдання:
Реалізація діяльнісного підходу у вивченні якості освіти та чинників, які впливають на характер її змін; аналіз контингенту здобувачів освіти щодо рівня сформованості компетентностей, вивчення рівня задоволеності здобувачів освіти системою оцінювання та моніторингових досліджень, їх удосконалення, визначення заходів щодо поліпшення системи оцінювання здобувачів освіти, педагогічних працівників у освітньому процесі. Упровадження освітніх інновацій, сучасних інформаційних технологій для оновлення форм, методів змісту організації моніторингових досліджень.
У процесі освітньої діяльності в закладі реалізується декілька видів: діагностичний моніторинг, щодо визначення рівня компететностей, статистичний моніторинг дає можливість як вивчати так і вести зіставлення різних показників, динамічний моніторинг різний у часі. Вимоги щодо здійснення моніторингових досліджень: вимірність , застосування стандартів і норм; реальність, дотримання норм і правил; використання досвіду та аналіз стану діяльності освітнього закладу; наявність технологій інтерпретації фактичних результатів. Критерії щодо здійснення моніторингу закладу освіти: об'єктивність, валідність, надійність, системність, гуманістична спрямованість. Педагогічні працівники несуть відповідальність за дотримання критеріїв здійснення моніторингу.
2020-2021
Моніторинг навчальних досягнень учнів за І семестр 2020-2021н.р.
Моніторинг навчальних досягнень здобувачів освіти за 2020-2021 н.р.
2021-2022
Моніторинг навчальних досягнень здобувачів освіти за І семестр 2021-2022н.р.
Моніторинг навчальних досягнень здобувачів освіти за 2021-2022н.р
2022-2023
Моніторинг навчальних досягнень здобувачів освіти за І семестр 2022-2023
Моніториг навчальних досягнень здобувачів освіти за ІІ семестр 2022-2023н.р.
2023-2024
Моніторинг навчальних досягнень здобувачів освіти за І семестр 2023-2024н.р.
Моніторинг навчальних досягнень здобувачів освіти за ІІ семестр